ACTIVITEITEN

REUNIE VERENIGING VETERANEN GRENADIERS EN JAGERS 6 JULI 2024

AANMELDEN REUNIE VVGJ TEVENS UITREIKING TROUWE DIENST MEDAILLES  OP 6 JULI 2024

Op zaterdag 06 juli a.s. vindt op de Oranjekazerne in Schaarsbergen de reünie en herdenkingsceremonie plaats van de Vereniging Veteranen Grenadiers en Jagers (VVGJ).

Tijdens deze ceremonie zal op een bijzonder appèl de Trouwe Dienst Medaille (TDM) worden uitgereikt aan een groot aantal Regimentsgenoten.

Aanleiding hiervoor is de in 2015 vastgestelde herziening van de telling van geldende dienstjaren als reservist die meetellen voor het aantal dienstjaren voor een Trouwe Dienst Medaille. Er is jurisprudentie (Rechtbank Den Haag, 21 feb 2019) dat reservisten waarbij de tijd vóór 2002, die men als dienstplichtige niet in werkelijke dienst heeft doorgebracht (Groot Verlof), toch wordt meegenomen in deze berekening.

Indien dit voor u van toepassing is, ontvangt u vanaf 23 april een uitnodiging hiervoor. Met deze uitnodiging krijgt u, i.c.m. een geldig identiteitsbewijs, toegang tot de kazerne

Op het aanmeld formulier hieronder zal dus ook gevraagd worden wanneer u een uitnodiging voor een TDM heeft ontvangen of u deze op 6 juli uitgereikt wil krijgen of mogelijk op een later tijdstip

AANMELDFORMULIER REUNIE VVGJ EN UITREIKING TDM'S

Deze reunie wordt mede mogelijk gemaakt door steun van het V-Fonds.

Deelname Defilé Nederlandse Veteranendag den Haag 29 juni 2024

AANMELDEN DETACHEMENT NEDERLANDSE VETERANENDAG 29 juni 2024

Na uw aanmelding bij onze vereniging dient u zich ook nog aan te melden bij het VI , hiervoor moet u inloggen met uw bekende gegevens van het VI en aangeven in het formulier dat u mee wilt lopen met het detachement van de Vereniging Veteranen Grenadiers en Jagers (VVGJ)

Draagploeg Veteranen Luchtmobiele Brigade (DVLMB)

Knop

Draagploeg Veteranen Luchtmobiele Brigade (DVLMB)

Eind januari 2023 is de Draagploeg Veteranen Luchtmobiele Brigade (DVLMB) operationeel geworden. Met een 25-tal enthousiaste (oud) collega’s hebben we een begin gemaakt met het trainen en voorbereiden van een mogelijke uitvaart van een overleden veteraan.

Inmiddels zijn we na 8 maanden, van een hoogstaand niveau, waarbij het respect en de eer die bij een uitvaart horen, alsmede de luchtmobiele broederschap, ongeacht wapen, dienst vak, bataljon of compagnie hoog in ons vaandel staan.

De draagploeg is uniek in de Krijgsmacht. Zij bestaat als enige uit actief dienende militairen en veteranen. Hierdoor is een brug geslagen tussen de veteranen en de militair van nu.

1 keer in de maand komt de draagploeg samen om te trainen op de Oranjekazerne. Ook andere locaties, zoals de Veteranen begraafplaats in Loenen en Uitvaartcentra, behoren tot onze trainingsmogelijkheden. Deze trainingen zijn altijd voorzien van een warm karakter, waarbij iedereen zich meteen thuis voelt.

Onze wijze van optreden is divers en flexibel. Draagploegleden worden getraind om in alle omstandigheden een strakke, respectvolle uitvaart uit te voeren. Of dit nu een begrafenis, een crematie, vlag vouwen of een Erewacht is.

Wij zijn altijd op zoek naar nieuwe mensen, die hier een rol in willen vervullen. Heb je interesse, meld je dan aan via 11LMB.Veteranenzaken@mindef.nl

Enkele cijfers:

Opgericht: oktober 2022

Operationeel: januari 2023

Uitvaarten gedaan: 1

Aantal leden: 38

Trainingsfrequentie: 1x per maand. (19:30-22:30)

Wij hopen je snel te mogen ontmoeten!

Initiator/ C-DVLMB

Smi Patrick de Groot